LAVA creëert nieuwe huisstijl Techniek Nederland

Uneto-VNI, een van de grootste werkgeversorganisaties van Nederland, gaat zich scherper profileren. Reden voor een heldere nieuwe naam - Techniek Nederland - en betere herkenbaarheid. Creative brand agency Lava kreeg de ultieme uitdaging om met de nieuwe naam een onderscheidende huisstijl te ontwikkelen.


Spilfunctie

Techniek Nederland is hét aanspreekpunt als het gaat om techniek in Nederland. Lava creëerde een huisstijl die de spilfunctie van Techniek Nederland uitdraagt binnen de technische sector. Een huisstijl die de verbinding met de branche laat zien. De visuele taal symboliseert de verschillende infrastructuren en organisaties, maar ook de leden en alle kennis. Met een krachtig beeldmerk als middelpunt maakt Techniek Nederland nu voelbaar dat zij een drijvende kracht is in de technische sector.

Nederland draait op techniek

Techniek Nederland vertegenwoordigt onze complete technische sector - ruim 6.300 bedrijven met 130.000 werknemers en een totale jaaromzet van meer dan 16 miljard euro. Deze bedrijven zijn belangrijk voor Nederland: ze helpen grote maatschappelijke vraagstukken op te lossen, zoals de energietransitie, mobiliteit en digitalisering. Ze maken ons land schoner, veiliger, sterker.

Een werkgeversorganisatie die staat voor zoveel impact verdient een merkidentiteit die verder reikt dan alleen de eigen organisatie en de leden - het moet ook een herkenbaar kwaliteitsstempel zijn richting consumenten, opdrachtgevers en politiek.

Klik hier voor de volledige case.

Over Lava

Lava ontwikkelt betekenisvolle merken en communicatie voor organisaties met een grote invloed in onze moderne samenleving. Naast Techniek Nederland werkt LAVA al jaren trots samen met Museumvereniging, Waternet en KRO-NCRV.